تله خرس - چگونه تله های خرس را تجارت کنیم؟
نوشته شده توسط : Mihayloo

AMarkets

تجارت تله خرس

Bear Trap یک الگوی شمعدانی است که در آن فروشندگان یا خرس ها سعی می کنند قیمت را تحت فشار قرار دهند تا در مناطق پشتیبانی پایین بیایند ، اما خریداران یا گاوها کنترل قیمت را کنترل می کنند و باعث افزایش قیمت می شوند.

به عبارت دیگر ، Bear Trap یک سیگنال معاملاتی کاذب است که باعث می شود معامله گران موقعیت کوتاهی را در نزدیکی مناطق پشتیبانی کنند و به امید سود کوتاه مدت.

بنابراین ، قیمت با استفاده از سفارشات فروش خود ، حمایت و معامله گران را می پرید و قیمت را حتی پایین تر می کند. علاوه بر این ، خریداران یا گاوهایی که سفارشات زیادی دارند باعث افزایش قیمت می شوند و معامله گران تله ای که موقعیت های کوتاهی داشتند.

بیشتر معامله گران خرده فروشی تمایل دارند به دنبال فرصت های تجاری باشند که در یک دوره کوتاه سود خوبی داشته باشند و این طرز فکر باعث می شود که آنها اولین قربانیان تله خرس باشند.

معرفی هوش مصنوعی (AI) و به ویژه رباتهای تجاری کمی به بازارهای مالی در سالهای اخیر ، باعث کاهش سودآوری معاملات برکنار شده است.

معمولاً ، این رباتهای تجاری نه تنها می توانند عمق سفارشات بازار را ببینند بلکه در سطوح اصلی پشتیبانی که باعث تله خرس می شوند ، معامله گران را به دام می اندازند.

فهرست مطالب

اقدام قیمت تله خرس

به طور کلی ، ما می توانیم شش مرحله را برای یک الگوی شمعدانی خرس معمولی در نظر بگیریم. این مراحل می تواند چند تغییر در موقعیت های مختلف تله خرس داشته باشد.

در حقیقت اهمیت سطح پشتیبانی (به عنوان مثال میانگین های متحرک ، نقطه محوری ، اوج/پایین ماهانه یا ماهانه ، خطوط مقاومت افقی و غیره) و عملکرد قیمت خود می تواند شکل گیری دام را تغییر دهد.

  1. قیمت پایین می رود و هنگامی که به سطح پشتیبانی رسید ، پشتیبانی را می شکند و کمی زیر آن حرکت می کند.
  2. سپس معامله گران Breakout شروع به کوتاه کردن بازار می کنند و به پایین آمدن قیمت کمک می کنند.
  3. بنابراین گاوها سفارشات محدودیت را پر می کنند و به دلیل عدم حرکت نزولی ، قیمت به سرعت از پایین آمدن پایین می رود.
  4. علاوه بر این ، برخی از معامله گران Breakout وحشت می کنند و موقعیت های کوتاه خود را می بندند.
  5. همچنین ، بسیاری از آنها موقعیت های طولانی را باز می کنند تا ضرر و زیان خود را جبران کنند و باعث افزایش قیمت آن شوند.
  6. سرانجام ، هنگامی که قیمت به بالایی رسید که بسیاری از فروشندگان کوتاه مدت ضرر خود را کاهش می دهند ، قیمت آن را به ضرر متوقف می کند و قیمت را حتی بیشتر می کند.

الگوهای تله خرس

برخی از معامله گران ادعا می کنند که الگوهای تله خرس وجود دارد که می توانید آنها را به راحتی شناسایی کنید. اما در واقعیت ، ما در هر بازار الگوهای تله خرس متفاوتی داریم (سهام ، فارکس ، رمزنگاری و غیره).

علاوه بر این، الگوهای شمعدانی تله خرس ذهنی هستند و به شدت بستگی به بازه زمانی دارند که آنها را بر اساس آن تجزیه و تحلیل می کنید.

در تصویر زیر انواع مختلفی از الگوهای تله خرس را نشان دادیم.

چگونه از تله خرس جلوگیری کنیم

هر مشکلی چندین راه حل دارد و تله خرس نیز از این قاعده مستثنی نیست.

برای جلوگیری از تله‌های خرس و کاهش ریسک‌های خود هر زمان که معامله می‌کنید، باید این نکات تجارت تله خرس را در نظر بگیرید.

1. یادگیری تجزیه و تحلیل فنی

درک تحلیل تکنیکال و الگوهای نمودار به شما کمک می کند تا برخی از تنظیمات معاملاتی با نرخ برد بالا را شناسایی کنید.

به عنوان مثال،در الگوی نمودار مثلث نزولی، احتمال زیادی وجود دارد که قیمت خط حمایت را بشکند و پایین بیاید.

بنابراین اگر این الگوهای نمودار نزولی را بشناسید، به شما کمک می کند تا موقعیت را بهتر درک کنید و انتظارات خود را برای باز کردن یک موقعیت کوتاه در نزدیکی یک خط حمایت تنظیم کنید.

2. استفاده از تکنیک های مدیریت ریسک

برای جلوگیری از تله خرس و ضررهای سرمایه زیاد، همیشه اندازه موقعیت مناسب را در نظر بگیرید و هرگز با کل سرمایه خود یک پوزیشن باز نکنید.

انتخاب اندازه موقعیت مناسب به میزان تحمل ریسک و بازاری که در آن معامله می کنید بستگی دارد. به طور کلی، بهتر است بیش از 2-5٪ از سرمایه خود را در یک معامله ریسک نکنید.

علاوه بر این، شما می توانید موقعیت خود را برای کاهش خطر خود نردبانی کنید. به عنوان مثال، می توانید 50% را قبل از سطح مقاومت خریداری کنید و 50% باقیمانده را پس از شکست بخرید تا ضرر خود را کاهش دهید.

3. یادگیری بازرگانی Pullback

اگر برای سود بلندمدت معامله می‌کنید (تعداد موقعیت یا معاملات نوسانی) و نه سود کوتاه‌مدت (معاملات روزانه)، یک انتخاب واضح دارید و آن خرید عقب‌نشینی قیمت است.

معامله گران حرفه ای همیشه از این تکنیک برای جلوگیری از تله خرس استفاده می کنند.

به جای باز کردن یک موقعیت کوتاه در نزدیکی یک منطقه پشتیبانی، باید منتظر بمانید تا قیمت از این حمایت عبور کند و سپس سفارش فروش خود را پس از بازگشت به سطح مقاومت مناسب، قرار دهید.

4. استفاده از شاخص های حجم

نشانگرهای حجم (به عنوان مثال OBV، CMF و غیره) برای درک فشار خرید و فروش و همچنین شناسایی تله‌های تقلبی و خرس بسیار مفید هستند.

تله‌های خرس معمولاً به سرعت اتفاق می‌افتند و حجم‌های پایینی دارند، بنابراین قیمت به طور ناگهانی با حجم نسبتاً کم کاهش یافت و پس از چند دقیقه دوباره به شدت افزایش یافت.

در مقاله شاخص OBV ما چند استراتژی را توضیح دادیم که می‌تواند به شما کمک کند تا شکست‌ها را بهتر معامله کنید و دیگر در دام تله نیفتید.

5. تنظیم Tight Stop Loss

تعیین ضرر توقف محکم به شما کمک می کند تا از ضرر بزرگ سرمایه در معاملات برک آوت جلوگیری کنید. شما باید بعد از باز کردن موقعیت کوتاه خود ، از دست دادن توقف یا از دست دادن ذهنی برای استفاده در هنگام نیاز استفاده کنید.

قرار دادن سفارش ضرر در معاملات برکتی کمی خطر بیشتری دارد. از آنجا که شکارچیان از دست دادن می دانند که اکثریت معامله گران در کجا ضررهای متوقف خود را قرار می دهند ، بنابراین ، آنها باعث می شوند که قیمت به سرعت افزایش یابد و به آن خسارات متوقف شود.

بنابراین ، بهتر است وقتی متوجه شدید که این روند دیگر نزولی نیست و قیمت به زودی افزایش می یابد ، از دست دادن ذهنی و استفاده از آن استفاده کنید.

6. یادگیری تجزیه و تحلیل احساسات

اگر می خواهید فرصت های معاملاتی با احتمال موفقیت بالا پیدا کنید ، همیشه باید تجزیه و تحلیل احساسات را در فرآیند خود در نظر بگیرید.

تجزیه و تحلیل احساسات در هر بازار کار می کند (به عنوان مثال فارکس ، سهام ، رمزنگاری و غیره) بنابراین ، باید پویایی بازار را به اندازه کافی خوب بدانید تا احساسات آن را درک کنید.

یکی از مهارت های اساسی برای هر معامله گر تجزیه و تحلیل احساسات بازار است و اینکه آیا روند کلی از نزولی به صعودی تغییر می کند یا خیر.

تله های خرس معمولاً بیشتر در بازارهای گاو نر اتفاق می افتد ، زیرا در این شرایط خریداران زیادی در بازار وجود دارند و معامله گران که سعی در تجارت با این روند دارند ، بیشتر اوقات در تله های خرس گرفتار می شوند.

تله خرس و استخرهای نقدینگی

درک مفهوم استخرهای نقدینگی به بازرگانان کمک می کند تا از تله های خرس بزرگ جلوگیری کنند.

اگر می خواهید یک سفارش خرید بزرگ را با قیمت معینی پر کنید ، برای فروش به شما به فروشندگان زیادی نیاز دارید. بنابراین ، شما باید یک عرضه جعلی را در آن منطقه قیمت ایجاد کنید و فروشندگان کوتاه را در آنجا تله کنید.

هنگامی که بازیکنان بزرگ (موسسات ، ولز و غیره) می خواهند سفارشات خرید خود را در سطح قیمت بحرانی پر کنند ، معمولاً قیمت را کمی در جهت مخالف فشار می دهند تا عرضه جعلی تولید شود.

دام خرس در این شرایط اتفاق می افتد. در مثال زیر استخرهای نقدینگی را با جزئیات توضیح خواهیم داد.

نحوه تجارت تله های خرس

حدس می زنم بعد از خواندن بخش های فوق ؛شما فهمیدید که بهترین راه برای تجارت تله های خرس ، تجارت آنها به هیچ وجه نیست!

اما برای اینکه یک معامله گر سودآور باشید این نکات را در ذهن خود نگه دارید:

  1. بازار فروش کوتاه را در مناطق اصلی پشتیبانی نکنید و سفارشات خرید را در خطوط مهم مقاومت قرار ندهید.
  2. نظر خود را از تعقیب تنظیمات معاملات با سود کوتاه مدت تغییر دهید و در عوض بیشتر روی طراحی یک برنامه تجاری خوب تمرکز کنید و به دنبال تنظیمات با سود بلند مدت باشید.

من به شما نمی گویم که معاملات روز بد است یا نباید تجارت را تجارت کنید. من فقط سعی می کنم به شما بگویم که اگر شما یک معامله گر تازه کار هستید ، بهتر است روی تنظیمات معاملات با خطرات کمتری تمرکز کنید.




:: بازدید از این مطلب : 37
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 26 بهمن 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: